چرا از عصاره های استاندارد استفاده می کنیم؟

فهرست مطالب

گیاهان دارویی قرن‌ها به شکل کامل برای حمایت از سلامت و تندرستی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما به لطف پیشرفت‌های علم و فناوری، اکنون می‌توان مواد فعال یک گیاه را به مقدار مشخص و تضمینی مورد هدف قرار داد.

و در حالی که ما در فریارفارما امکان ارائه انواع فرم های گیاه دارویی مانند گیاه کامل، عصاره و ماده موثره را داریم، ترجیح می دهیم از عصاره های استاندارد استفاده کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزیت ها و تفاوت های انواع عصاره ها این مطلب کوتاه را مطالعه نمایید.

مکمل های گیاهی کامل (خوب)

منظور از گیاه کامل چیست؟

ارزان ترین و کم قدرت ترین نوع مکمل گیاهی مکمل گیاهی کامل است. این دقیقاً همان چیزی است که می گوید – یک مکمل حاوی تمام ترکیبات گیاهی، از جمله فیبر و سایر مواد گیاهی غیر فعال. تهیه یک مکمل گیاهی کامل ساده و ارزان است.

ابتدا قسمت‌های گیاه حاوی مواد موثره (معمولاً برگ‌ها، ریشه‌ها یا گل‌ها) خشک می‌شوند، سپس آن‌ها را به صورت پودر ریز آسیاب می‌کنند و در کپسول می‌ریزند. در این روش به غیر از انتخاب قسمت‌های گیاه، هیچ کاری برای متمرکز کردن مواد فعال انجام نمی‌شود، و به دلیل این عدم استخراج، مکمل‌های گیاهی کامل دارای قدرت کم هستند.

علاوه بر این، به دست آوردن یکنواختی محصول با مکمل های گیاهی کامل دشوار است، زیرا عواملی مانند زمان و مکان رشد آن، خاکی که در آن رشد کرده است و زمان برداشت آن بر آنچه در هر کپسول وارد می شود، تأثیر می گذارد.

این امر باعث می شود که دانستن اینکه هر بچ تولیدی چقدر موثر است را دشوار می کند. شرکت های دارویی کمتر به سمت این روش پیش میروند و این روش بیشتر در تهیه کننده های سنتی دارو دیده میشود.

مکمل های عصاره گیاهی با طیف کامل (بهتر)


منظور از عصاره گیاهی با طیف کامل چیست؟

گیاهان حاوی صدها ترکیب هستند که می توانند با هم برای افزایش قدرت یک مکمل استفاده شوند. با استخراج مجموعه‌ای از این ترکیبات و سایر ترکیبات طبیعی، قدرت مکمل افزایش می‌یابد، و گاهی اوقات آنها را تا 100 برابر بیشتر از مکمل‌های گیاهی کامل می‌کند.

اینها اغلب “طیف کامل” در نظر گرفته می شوند، به دلیل طیف گسترده ای از مواد گیاهی که بدون هدف خاصی با این روش استخراج می شوند. به طور سنتی، این عصاره‌های گیاهی را در تنتور، پایه مایع حاوی الکل، گلیسیرین و گاهی روغن‌ها قرار می‌دادند و هنوز هم بسیاری از عصاره‌های گیاهی مبتنی بر مایع در بازار وجود دارد.

عصاره گیاهی میتواند به صورت های مختلف تولید شود اما بعد از تولید تغییر دیگری در ترکیب عصاره ایجاد نخواهد شد.

مکمل های گیاهی عصاره استاندارد (بهترین)


منظور از عصاره استاندارد شده چیست ؟

عصاره گیاهی استاندارد شده عصاره ای است که از گیاهی گرفته می شود که دارای یک یا چند ماده فعال به مقدار تضمین شده است که معمولاً به صورت درصد بیان می شود.

این بدان معناست که شما تضمین می‌کنید که قدرت یکسانی از مواد فعال را از دسته‌ای به دسته دیگر دریافت کنید. این بسیار متفاوت از عصاره های طیف کامل است، که در آن محدوده ترکیبات می تواند بسته به دسته متفاوت باشد. این نوع از عصاره تغییرات مرتبط با عوامل تغییر دهنده ماده موثر را حذف کرده و داروی تولید شده با عصاره استاندارد در هر بچ، مقدار مشخصی از انواع ماده موثره را دارا است.

با استفاده از استانداردسازی، اطمینان حاصل می‌کنیم که هر یک از مکمل‌های ما به طور یکنواخت مؤثر هستند و آنچه روی برچسب ذکر شده است دقیقاً همان چیزی است که در هر کپسول وجود دارد. استفاده از عصاره استاندارد در تولید داروی گیاهی تضمین می‌کند که نتیجه نهایی با مطالعات علمی مطابقت بیشتری دارد.